4 magické sezóny v roce a co o nich víme…

Právě se nacházíme v období, na které se pravidelně část investorů těší, a část investorů se jej obává. Jsou výsledkové sezóny skutečně tak klíčové pro investory i tradery, jak se o tom povídá? Jsou tyto magické sezóny skutečně to, co hýbe akciovými trhy?

Proč jsou výsledkové sezóny tak důležité?

Výsledkovou sezónou se rozumí období roku, během kterého firmy zveřejňují své zisky a ztráty za uplynulé čtvrtletí. Jedná se vždy o měsíc, který následuje po konci kvartálu. Můžete tedy sledovat tyto hodnoty v polovině ledna, dubna, července a října.

Společnosti zveřejňují své výsledky po konci tříměsíčního období s časovým odstupem, který je daný jejich účetními postupy, umožňujícími provést účetní závěrku. V praxi je to zpravidla týden až dva po skončení ekonomického čtvrtletí.

Pokud ale obchodujete například akciové indexy, výsledky jednotlivých společností až tak nesledujete, a je pro vás samozřejmě důležitější „klasická“ výsledková sezóna, během které zveřejňuje své výsledky v krátkém časovém období velké množství firem.

Co z toho pro nás může vyplývat?

Trendové intradenní obchodování, kterým se zde zpravidla zabýváme, výsledky jednotlivých společností zpravidla neovlivní. Akciové indexy S&P500 a DJIA obsahují takové množství nejsilnějších společností na akciových trzích, že je nemůže výsledek jedné či dvou z nich ovlivnit.

Pozor však na situace, kdy výsledková sezóna vykazuje všeobecně výrazně horší, nebo výrazně lepší výsledky, které svědčí o celkovém horším, či lepším stavu ekonomiky. V takovém případě platí, že při nejistém sentimentu i drobné negativní zprávy mohou mít na sentiment zásadní vliv – a naopak. Při pozitivním naladění trhů i nepatrná dobrá zpráva dává akciím nový růstový impulz.

Informace pro tradery: Nenechejme se také ukolébat stavem, jako je například nyní, kdy výsledky společností vzhledem k forecastům (prognózám) jsou výrazně lepší, než očekávané. Může to být právě tím, že prognózy byly úmyslně podceněny, a tudíž výsledky vypadají lépe, než jsou ve skutečnosti. Sledujme bedlivě celkový sentiment a nenechejme se ovlivnit krátkodobými výstřely. Většina výsledků bývá již předem započtena v ceně a pro nás jsou nejdůležitější sledování určujících týdenních či denních grafů a synergie a korelace mezi aktivy.

Očekávané versus skutečné výsledky

Výsledková sezóna je velmi výrazně sledovaným obdobím roku. Analytikové a manažeři zveřejňují svá hodnocení a odhady před zveřejněním samotných výsledků. Tyto komentáře společně s konkrétními údaji o zisku nebo ztrátě mohou být zásadní pro další vývoj ceny akcií těchto firem během dalšího kvartálu, ale mohou také cenu posunout tam, kam vedení společnosti potřebuje.

Proto je pro nás bezpečnější obchodování hlavních akciových indexů, jejichž ovlivnění jednou či dvěma společnostmi není reálné a indexy zobrazují aktuální burzovní sentiment.

A jak vypadá výsledková sezóna v praxi? Tradičně první společností, která zveřejňuje své čtvrtletní hospodářské výsledky je americká společnost Alcoa, která je v USA největším průmyslovým výrobcem hliníku, a je také zahrnuta do akciového indexu Dow Jones Industrial Average.

Dále reportují výsledky nejsilnější americké banky – Bank of America, Wells Fargo, společnosti jako Amazon, Microsoft, Netflix a další. Pak během výsledkové sezóny postupně zveřejňují další společnosti své výsledky.

Konec výsledkové sezóny není nijak oficiálně stanoven, stejně tak ani její začátek. Ví se však přesně, které velké společnosti budou během aktuální sezóny své výsledky zveřejňovat a konec sezóny tak neoficiálně nastává se zveřejněním posledních hodnot zisků a ztrát hlavních firem. Celá výsledková sezóna tak trvá přibližně šest týdnů.

Nárůst obchodní aktivity během výsledkové sezóny

Výsledková sezóna je, co se týče aktivity na Wall Street a v jiných finančních centrech, velmi aktivním obdobím. Analytikové dávají informace o hospodářských výsledcích do kontextu s dalšími důležitými ekonomickými faktory, jako je míra inflace, aktivita mezinárodního obchodu a např. data z trhu práce (a také spoustou dalších). Výsledkem tohoto mixu je pak závěr o tom, jak se daří ekonomice dané země nebo i v globále po stránce sezónního vývoje.

Doporučení pro investory a online obchodníky: Sledujte, co se v průběhu výsledkové sezóny děje s akciemi a akciovými indexy, ale nedejte se ovlivnit jednorázovými výstřelky a změnami. Sledujte sentiment na grafech, provádějte svou Situační analýzu Online a obchodujte jen to, co vidíte, a ne to, co vám doporučí burzovní analytici, nebo brokeři. Jsou totiž za svou publikaci placeni a jejich motivace bývá zpravidla v množství prováděných obchodů tradery, nikoli v jejich kvalitě. 🙂

4 magické sezóny v roce a co o nich víme... Proč jsou výsledkové sezóny tak důležité? www.podnikamenaburze.cz

Na závěr pět otázek pro vás:

  • Oslovil vás tento příspěvek, ale moc jste mu nerozuměli?
  • Zajímá vás obchodování na burze?
  • Vždycky jste toužili začít s tradingem, ale nevíte, jak na to?
  • Láká vás snad jediné svobodné podnikání, které můžete realizovat odkudkoliv na světě?
  • Nevíte, kde získat rychle jednoduché a srozumitelné informace?

Stáhněte si bezplatně náš informační eBook a zjistěte, co za tím tradingem vlastně stojí a jek je možné začít jednoduše a bez vstupních investic – prostě v sedmi jednoduchých krocích.

Klikněte na obrázek níže a pojďte do toho!eBook: Jak začít na burze & 7 kroků pro rychlý start

Je to jednoduché a nic za to nedáte, tak proč byste nešli do akce teď hned?

Jirka Gajdošík (podle zdroje GSW.com)

Jirka Gajdošík
Jirka je vedoucím projektu WinSignals, spolutvůrcem kurzu Hrajeme si na burze a člen Expertního týmu Klubu IN IN.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů